Kwaliteit
Wij zetten ons in voor goede en bereikbare zorg. Mocht je ontevreden zijn, dan hopen we dat je dat met ons bespreekt zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Ook positieve feedback is welkom.
Patiënttevredenheid
Wij vinden jouw mening over de zorg in de praktijk belangrijk. Daarom onderzoeken wij regelmatig hoe jij als patiënt van de huisartsenpraktijk de zorgverlening ervaart en beleeft. Het patiënttevredenheidsonderzoek maakt deel uit van onze certificering.
Complimenten en klachten
We zijn graag op de hoogte van wat er goed en wat er minder goed gaat in de praktijk. Wanneer we feedback ontvangen, zowel positief als negatief, kunnen we hiervan leren en groeien. Wil jij een compliment maken aan een van onze medewerkers of over de praktijk in zijn algemeen? Vul dan het complimentenformulier in. Of is er volgens jou in de praktijk iets misgegaan of heb je een klacht over de gang van zaken of de wijze van omgang, dan kun je via het klachtenformulier een klacht bij ons neerleggen. Wij zullen jouw klacht zorgvuldig behandelen. Je krijgt altijd een antwoord en wordt zo nodig uitgenodigd voor een gesprek.
Je kunt jouw klacht ook bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met jou naar een oplossing van jouw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen bij de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
Commissie huisartsenzorg
Als je er met jouw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uitkomt, dan kun je een uitspraak over jouw klacht aanvragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kun je in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Stichting klachten en geschillen eerstelijnszorg
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
Tel: 088 – 02 29 100
info@skge.nl
Certificering
Huisartsenzorg Peulen heeft het kwaliteitsproject HaZo24 met succes doorlopen en is Hazo-gecertificeerd (certificaatnummer RQA667285.023). Hiermee tonen we aan dat er gestructureerde aandacht is voor kwaliteit van zorg en de verbetering daarvan. Lees hier meer over de Hazo-24 certificering.